DOAR CERAMICA ....

DOAR CERAMICA ....

vineri, 15 martie 2013

Lumea bonsailor : Pyracantha coccinea -Piracanta


Piracanta chiar daca nu este un arbust atat de placut mie din cauza  ramurilor spinoase  pe care  le are,  se remarca prin inflorescentele  bogate de culoare  alba ,  pe care le putem admira in lunile Mai -Iunie .
Frumusetea deosebita a speciei o constituie si fructele abundente viu colorate in rosu -portocaliu ,mici si sferice .Piracanta este originara din sudul Europei si Asia Mica .
Inca un lucru placut la acest arbust este faptul ca frunzele sunt semipersistente , deci ea decoreaza si iarna prin portul sau .
Toamna 2012 


 In toamna ( 2012 ) am inceput sa modelez un pic pomisorul  numai ca inca din magazinul de plante ( pe cand era la ghiveci ) ea suferea un pic si o anumita parte din coroana nu a avut-o dezvoltata,  asa ca a trebuit sa fac o "normare a fructelor " ca sa zic asa pentru a pastra energia . Asa cum am mai scris si in alte postari nu prea imi place sa directionez foarte mult ramurile asa ca i-am lasat cresterea lui naturala . Am lasat o ramura verticala in coroana cu gandul ca in timp am sa ii formez un alt etaj de ramuri dar acum in Martie ( 2013 ) am renuntat la acesta idee, cu gandul ca pot sa dezvolt golul din coroana  si pomisorul arata cam asa


De lucru mai e mult ,astept sa dezvolte si acea parte din coroana mai degarnisita si poate ca am sa tai si prima ramura din fata ca sa se poate vedea cat mai bine trunchiul .
In curand poze noi ........................









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu